Miljøhusets grundtanke er:

Vi har indarbejdet grøn og økologisk tankegang i vores arbejde, serviceydelser, koncepter og Miljøhuset drift.

Miljøhusets kerneopgave er:

“Gennem rådgivning sikre vores kunder et sikkert og sundt arbejdsmiljø, opfyldelse af lovgivningens krav og aktuel lovpligtig dokumentation”

Miljøhuset har forpligtet sig til en grøn profil, hvor grøn skal opfattes som en ”økologisk og helhedsorienteret tankegang”. Vi opfatter ”grøn” som det bedst opnåelige – det vil sige, at vores grønne profil også omfatter vores serviceydelser, vores rådgivning af kunder og vores forhold til det globaliserede samfund.

Miljøhuset mission og kerneopgave kommer blandt andet til udtryk gennem:

  •      Rådgivning af vores kunder om grønne varige løsninger
  •      Rådgivning af vores kunder om løsninger, der kan indeholde genbrug når det er muligt
  •      Rådgivning af vores kunder om løsninger, der tager størst mulig udgangspunkt i de ansattes sikkerhed og trivsel
  •      Vi arbejder efter ”den anerkendende arbejdspladsudvikling”, der betyder anerkendelse af de ting der fungerer  godt og udvikling af forhold der kan gøres endnu bedre
  •      Vi kører i grønne biler, der kører langt på literen og udleder mindst muligt CO 2
  •      Korrespondance med vores kunder sker via mail og internet
  •      Servering af økologiske drikkevarer, frugt og bespisning på egne kurser når det er muligt
  •      Brug af lean til at gøre virksomhedens daglige drift så papirløs som muligt
  •      Genbrug af overskudspapir til internt brug
  •      Sortering affald til genbrug
  •      Bruge af rengøringsmidler der er svanemærket og uden faremærker
  •      Begrænsning af forbruget af vand, energi og udledning af skadelige stoffer
  •      Ved at foretrække miljøvenlige produkter og maskiner når vi køber ind
  •      Brug af led/elsparepærer, hvor det er muligt
  •      Slukning af elapparater som ikke er i brug
  •      Tage del i debatten og aktiviteter der begrænser og stopper børnearbejde